Kua sier MØ!

Jeg jobber litt i gårdsbarnehagen der sønnen min har plass. Vi er mye ute der, så gode votter er en nødvendighet! Siden det blir litt ut, inn og ut igjen er det kjekt med flere vottepar. 

Det finnes jo så utrolig mange flotte mønster på votter, men siden det er en gård med kyr, måtte jeg jo ha kuvotter! 

Mønsteret er fra Den store votteboka av Jorid Linvik. Jeg syns det er morsomt med votter utenom det vanlige, og disse er definitivt ikke noe alle har. De er strikket på pinne 3 i Mini alpakka fra Sandnesgarn. Det blå, mørkerosa og rosa er sydd med maskesting til slutt. Jeg byttet om på tommelplasseringen så kua ble "rett vei" på oversiden av hendene. 

Da sønnen min så disse ville han gjerne ha dem, men vi ble enige om at han kunne heller få vesleku-votter. Da var det bare å legge opp til nye, små votter. :)

Her er veslekua! Også dette mønsteret er fra votteboka. De er strikket på pinne 3 i restene av kuvottene mine :) Her er det laget hullrad med snor så de sitter godt på hånden. Sønnen min ble godt fornøyd med disse - han syns fortsatt der er stas å ha matchende klær som mamma. Det får jeg bare nyte, for det er vel ikke lenge til han blir flau bare av å bli sett sammen med meg ;)

Nå er vi begge klar for både lek i snøen og fjøsstell! :)

#ku #votter #strikk #votteboken #sandnesgarn #barnehage